Tuesday, 31 December 2013

Last Entry for 2013!! Bye the pain of 2013!

ohyeeeaaahhhh!
nie last entry untuk 2013.
sooo?
jom kita review apa yg ada pada tahun 2013..!
here we go!

neway..!
ak wish abg smurf..dia org pertama..
dia kan sllu yg pertama...
errkkkkk!
pertama lah sgt!
takkk..mksd ak..ak wish dia dlu new year sblm para gojes...
taapiiiii!!!!
dia x reply pun!!
ok sedih?
xpunnnn..xde mkna nak sedih..
ak kena pahamm..
giler ramai pempuan lain wish dia..xkn la dia nk balas smua..
msti dia penat kan?
haaa..gituuu..
argghhhh!
ak sllu cmni..
just talk to my self..n think positive..
so?
forget it!!

Senyumm..
*mata tgk atas..

2013..
banyak sgt benda yang berlaku tahun nie...banyak sgt dan teramat..
tapi itukan satu pengalaman..pengajaran..dan mungkin juga ada penyesalan..aku x pasti..mana yg lebih banyak..tp dari pengalaman itu pasti ada pengajaran..dan dr pngajaran..pasti ada kesilapan..dan pnyesalan? yaa..pnyesalan juga akan wujud bila kesilapan itu ada..entah laaa..bicara panjang pun x guna..masa ak nak update entry nie..ak review sikit entry ak 2013..mngkin ak lupa..dan mungkin ak perlu lupa..ak perlu lupa memori yg ada..tapiii..biar blog nie..saksi semuanya..dan segalanya..sebab tu ak x pernah terniat untuk buang semua entry lepas..walaupun ak tau..entry yang lepas tu..semua ny sesuatu yg menyakitkan ak..yang buat ak jatuh tersungkur..tapi..mngkin ea juga satu memori yg berharga..siapa tahu kan?
kerana memori itu..kisah itu..kini ak jadi lebih kuat! ak jadi lebih penyabar..dan ak jadi lebih bijak memahami diri sendiri..kadang2 ak rasa aku perlu berterima kasih pada mereka yang pernah mnyakiti aku..kerana mereka..ak dpt rasakan..aku jadi lebih baik sekarang..
bila kita berdepan dgn org yg mnyakiti kita..kita tidak perlu membalas dgn menyakiti mereka kembali..
itu pngajaran yg ak dpt..kita harus berhadapan dgn mereka dan jadi yg sebaliknya..
ya! itulah yg terbaik? percaya atau tidak..kalian berhak mencuba..

tahun nie..ak sgt banyak bermain dgn perasaan..sebenanrnya..dgn kata lain..ak sgt banyak menitiskan air mata..tapi entahlah..benda yg lepas x perlu dikenang..mungkin?
tahun yg banyak mendewasakan ak..ak banyak belajar tentang kehidupan..
blog nie tau segalanya..mcmna cinta aku bermula..mcmna ak jadi kuat pertahankan cinta..mcmna ak semakin mngerti apa itu cinta..dan mcmna ak juga tau..cinta itu sakit..!

yess..tahun nie..ak kehilangan cinta yg banyak ak coretkan di sini..
ak kehilangan itu..ak kehilangan dia..
dia tinggalkan aku..yaaa..tidak semua tau apa rasa di hati bila ditinggalkan..apa lagi tanpa alasan..
dia tgglkan ak tanpa alasan..dan cuma di sebuah mesej..
sakit? cinta itu sakit kan?
atas pngalaman itu..ak cukup hargai siapa2 yg hadir dlm hidup ak skrng..sbb ak anggap tidak selamanya org yg kita syg..dan syg kita tu akan berada di sisi kita..kan?
mungkin ak nampak trlalu lemah..ak penat...dgn keadaan..knp ak x berhak bahagia?
knp ak trlalu sukar utk bahagia?
awal perkenalan ak dan dia..ak sudah banyak menjatuhkan air mata..tp ak bertahan..sbb ak percaya cinta dia..ak sangka..dia jg akan pertahankan cinta nie..tp rupanya..tidak..kan?

cinta kami kecundang..
26 OGOS 2013..
di bulan Syawal yg indah..
semuany berubah..
tp sebelum saat dia putuskan hubungan tu..tanpa siapa2 tau..
ak dh tau sesuatu..
2 tahun kami bersama..sebenarnya dia sgt ramai kekasih..dan berganti..
yesss..Allah tu maha adil..semuany terbongkar di hari yg sama dia putuskan hbngan kami..
betapa ak rasa ak kuat hadapi tu semua..ak x sangka..2 tahun hbngan ak dan dia..ak cuma di tipu..
di tipu hidup2! padahal dia la org yg ak percaya..dn harapan masa depan aku..
tp betulkan org kataa..kita hanya mampu merancang..tapi Allah maha bijaksana menentukan semuany..
kadang2..wujud satu perasaan utk bersyukur dgn apa yg terjadi..sekurng2 nya ak x terus2 di tipu..
tiada siapa yg tau betapa ak sgt sakit dgn keadaan..org nampak ak sgt kuat..dan mngkin org anggap ak tidak terlalu kecewa..sbb kami tidak pernah berjumpa..
tapi org x faham betapa harapan setinggi gunung ak letak utk hbngan itu pergi lebih jauh..

hakikatnya..tiada siapa yg tau betapa ak terlalu terseksa dgn apa yg terjadi..betapa tiap malam ak berendam dgn airmata..tiada yg tau..dan tiada yg ambil tau..ak try..survive..olwes think positive..tp ak sbnrny masih x mampu jadi Eika..Eika yg dulu..ak sgt berubah slps kejadian tu..apalagi bila sana sini org bertnya tentang hbngan tu..kalau org lain trkejut..knp hbngan kami mcm nie? adakah perkataan lain lg yg describe perasaan ak? susah nak cakap kan? betapa sakit ak rasakan..bila ak lihat dia teruskan hidup mcm tiada yg berlaku..
yes! itu bukti depan mata! ak tidak bermakna dalam hidupny slma 2 tahun..x bermakna apa2..bila semudah itu ak dilupakan..sakit? mungkin ak sudah sampai tahap lupa akan rasa sakit dan kecewa..akibat ak terlalu puas lalui itu semua!

aku tidak pernah luahkan sepenuhnya apa yg ada dalam hati ak selepas kejadian nie..ak x pernah..sbb aku rasa aku sendiri pun x tau nak describe mcmna..yes! cinta pertama yg gagal itu sakit..kan?
atas sebab pngajaran ini..ak kini..lebih bijak menghargai insan sekeliling...mngkin ak jg perlu berterima kasih atas kesakitan dan kekecewaan itu..sbb ak kini jadi Eika yg baru..mngkin jg ak Eika yg lebih matang tentang kehidupan..ak yang skrng cuma mnyimpan niat utk mnyayangi dan mncintai diri sendiri..menghargai diri sendiri..itu yg terbaik..

dan jauh lebih baik..

aku bahagia sekarang..

mungkin?

tahun 2013..rezeki ak di sini..
aku di sini..
Universiti Malaysia Sarawak..(UNIMAS)..Fakulti Sains Komputer dan Teknologi Maklumat..
Festaim merantau..festaim keluar Labuan..festaim jauh dr family..walaupun dh 8 tahun ak duduk hostel..
see?
nampak kan..2013 adalah tahun yg banyak merubah ak...
ak ada 4 tahun di sini..ni rezeki aku..selepas ak buat keputusan untuk tolak tawaran polis ary tu..semua org kata..itu masa depan..yes! aku pernah bercita2 utk jadi polis..
tp bkn skrng..sbb ak msih mau blajar..itu pendirian ak mungkin..

ak akan terus disini untuk sebuah masa depan..ini langkah pertama mungkin..


so..
2013....!!!
Thanx for all the lessons!!
2014...!!!
I AM READY...!

No comments:

Post a Comment

psssstttt~
conteng la ckett...~