Sunday, 7 July 2013

Puasa owh Pose!

Puasa dh nak dekat weeiii~
owhh3..itu maknanya..raya bakal menjelang..
sempena raya dah dekat nie..
sesi mencari wang belanja raya haruslah berjalan dari sekarang..
ye dokk?
marilah kita bersama uli tepung yerr..~
apakah mkna ny itu?
aku aku jual kuih raya la kalian semua..
ko jangan melopong bagai kat sna tu..
mcm x pcya kn aku jerk..
x pasal2 aku tumbuk kan..
ehemm...
ok2..sekarng sy akan memulakan aktiviti main tepung..
harap2 jualan tahun ni laku la yerr..
aminnnn...~
selamat berpose pada kalian2..
jangan ponteng2..
 haaaaaaaaaaaaaaaa..!
lagi satu aktiviti yang mesti di jalankan selaras dengan kemajuan teknologi dan pertumbuhan alam semesta ini..
ehhh~ agak out disitu..xpe izinkan saya teruskan..
aktiviti yang satu ini adalah aktiviti menguruskan badan..
sambil menyelam minum air..sambil beribadah kita cuba capaikan impian..
ngeeehhh2..
kurus untuk raya..
apakata?
jom kita tryy2..
check it out!

Friday, 5 July 2013

Suri Rumah Bujang..~

nampak tajuk aku tu?
hahaha..~ Well..sebenarny tu mksd lain n dgn kata lain aku menganggur lerrr..~
aku duk rumah diam2..golek2..tambling2..
suri rumah juga la yerr..
sebelum adik2 aku balik sekolah..
aku kena masak..
x la hari2..sbb ada jg makcik aku tggl serumah..dia tolong masak juga..
sebelum masak..akan menjadi kebiasaan aku untuk menggodek resepi di alam internet ini..
hahaha~ aku mana la reti masak sgt..ikut resepi tu bole laaa~ ye dokk?
at least aku try..kan2..?
hahaha~ mempelbagaikan masakan..klu aku ikut resepi..mksdny aku akn masak yg mama aku jarang masak..
bestt kan3?
tp kadang2 tu..spoil juga bila aku dh ready dgn bahan2 aku..
dh nak masak nie..
tiba2 dtg makcik aku..
dengan penuh semangat dan tanpa bersalahnya..derhaka ke aku ckp mcmni?  gurau jerkk..~
dia ambk..dan masak ikut dia..aaaa~ xnmpk ke aku dh ready?
nk kena pki bju chef ke topi chef ke?
bru tau yg aku nak masak..
kot2..nak tunggu aku masuk Masterchef..ngeehhh2..
dh melalut dh nie..
ok la..~ bubyeeee~

Wednesday, 3 July 2013

Hari aku melaram..~

Assalamualaikum...~ Haaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~
ok..selamat pagi,tghari,petang dan malam..~
haha~
masa nak melalut di sini..~
byk sgt ak nk citer..
emm3..
start mna dulu yer.?
ok la..xyah jerit2 kat sna tu yer..sy dgr..
nk citer psl kazen kawen yer?
haaa~
kazen ak dh selamat kawen dh..dh balik honeymoon punn~
honey=madu,moon=bulan
sila terbalikkan..bulan madu..
kiter tgk gmbr dorng honeyy2 moon2 tu..jeles keyh! jeless..
timbul perasaan nk kawen ceppat...~ nk honeymoon jg..
terserlah pulak gatai aku..~ hoho..
ok berbalik pada citer td..
haaaa..psl kazen aku kawen?
prsediaan dia nk kawen nie..dh lma dh..ank tunggal mkcik aku la katakan..
n aku pulak tertunggu2..nak melaram pnya pasal..
ye la..org kawen 10 hari 10 mlm tu..ko ader?
haa~ anak tunggal la katakan..
ngeehhh2~
yg aku pulak..~
emmm~ bersedia untuk melaram..siap setting..color apa..untuk hari apa..~
waahhhh2~ melaram habis u ollss~
haha..~ boleh la sy perasan cntik jerk spnjng msa..apa lg sejak kemasukan tailor/designer baru kat boutique aku..
apa lagi..mari kita test power sikit designer nie..
tp xde la aku nk design over sgt ponnn~
biasa2 jerk..kang aku bagi designer gojes sgt..kalah plak pngntin kan~
haha..
kejap lg aku upload gmbr..so biar gmbr plak yg becerita..~
ngeehhhh2..ak mmg x cntik..tp aku suka bergaya..~ korng x suke? ada aku kesah? 
mahaaappp..mahaapp..~
tema hijauuuuu~ pengantin pakai Emerald Green tym nie~
ak pki hijau hitam~ ni msa besanding yg first~ 
 


yg nie pulak tym berinai..~
penganting pki biru..n ada pink cket..
ak over plak..pink byk..ahaha~ x byk pun kn?
bju nie besar cket..nmpk la ak pun besar juga..~

ni msa besanding yg kedua..~
tema orange..ak bantai orange purple..
color blocking kononya..~
tp bju nie besar nk dkat 3 inci..pin kat blkang..
ak pun xtau..tailor boutique aku tu yg salah or ak mmg dh mengurus? hoho..
fesyen baju tu..ak tiru fesyen keknis..
Hanis Zalikha..~ ak kn minat sgt ngan dia..
                                   

                                         
                                                   ni la nieeee..~
                                            design yg aku tiru..tp ak pakai x cntik pun mcm hanis zalikha pakai..
                                                  sbb..hanis zalikha tu selim melimmm~
                                                   aku..
                                                   bam kebambamm~
                                                       hahah..~
                                                             x sma sgt..ak tmbh ala2 bengkung kn~ eseehhh~
                                                             tp aku nk buat lg satu design nie..colour nie..utk raya nnt..~


xkan la gambar aku jerk aku tempek kat sini kan..~
gambar pengantinyer mana?
ok kejap laaaaaa~






ni la dier pengantinnyaa~..
kazen aku yg lelaki..~
yg hijau sanding pihak perempuan.~
yg oren pihak lelaki..
biru majlis berinai dan majlis bertandang..~
yg peach time nikah..
purple tu pulak tunang..last year~
gojes kn? akak pngntin pmpuan mmg gojes..
yg lelaki..korang tgk Setia hujung nyawa?
orang kata sama/seiras ngn hero tuuu~
caya ke tak?
kejap saya upload keyhhh~
sama kannn3?
hero Setia Hujung Nyawa..
Amar Asyraf~
sebelah tu..pic kazen aku lepas nikah~



panjang pulak entri nie..lama tak membebel yerr..~
ok la koranggg~
chow dulu..
lepasni saya hapdet entri kisah si cinta aty saya pulak..~
byeeee....!