Sunday, 29 September 2013

untuk mereka..~

Lahirnya blog nie dulu adalah kerana diaaa..~
Apabila aku sudah kehilangan dia sekarang..mungkin aku perlu buat sesuatu yang sebenarnya lebih kepada menyedarkan diri ku sendiri..

sebulan dah berlalu..tapi hakikat yang hakiki..aku masih berada dalam bayangan si dia..
gila bayang? mungkin..owhh! maaf..sy tidak mengakuuu!
hahaha~ well..maksud beta..setelah dia tgglkan hamba ini..
ehh..td beta..pastu jadi hamba pulak?
hahah~ nonono..
sejak dia buat keputusan utk putuskan hubungan nie..aku ssh nak terima keadaan nie..terima kenyataan mksd sy..
tapi aku perlu terus kehadapan apabila aku nampak dia gembira..
dan dia tidak menyesali sikit pun keputusan yang dia telah buat..walaupun aku agak berharap perkara itu sblm nie..
aku ingt bila dia kehilangan aku..dia akan tahu menghargai aku..rupanya tidak..
aku memang sudah tiada di hatinya..
benar kata mereka..bila dia tinggalkan kita..bermakna dia sudah benar membuang kita dari hatinya..
dan aku sebagai perempuan mungkin sudah tidak perlu aku mengharap..
aku mengaku diawal perpisahan..aku menghrapkan ini cuma gurauan dari si dia..
aku mengharap dia cuma ingin menguji aku..
mungkin aku terlalu melayan drama melayu di astro..ataupun TV3?
emm..mungkin novel dari Alaf 21..ataupun KakiNovel?
ok merepek sebentar..maafkan beta..eh?
hmmm..
tapi inilah realitinya..
dia benar2 tinggalkan aku..dengan tepat sekali dia telah buang akuuu!!
sebulan dah berlalu..
aku insan biasa yang lemah..yang masih hendak ambil tau tentangnya walaupun aku tau dia xpernah mau tau tentang aku sejak dia putuskan hubungan nie..
tapi aku nampak dia bahagia..
apa salahku? dia tidak bahagia ka dengan aku selama nie?
aku ingt aku dah jadi yang terbaik untuknya..rupanya tidaakk..
tidak sama sekali...sbb dia lebih bahgia tanpa aku..
dan aku perlu terima kenyataan itu..walaupun sakit dan pahit..mngkin juga masam..eh?
sebulan dah berlalu..aku masih menangisi dia..
nampak tak kebodohan aku di sini?
kan?
apabila aku menangisi seorng yg sedang bergembira tanpa aku..
maksud aku..dia gembira aku tiada di sisinya..
entahlahh..
semua nya macam mimpi..
memori selama 2 tahun nie terhapus begitu sja dari hatinya?
pelik nya seorang lelaki..ataupun peliknya dia?
mungkin baginya 2 tahun itu hnya 2 hari?
dia ble lupakan semuanya?
sungguh aku x sangka ini akhirnya kisah cinta kami..
tapi apakan daya ku? perlukah aku merayu? 
mungkin tidak..dan pastinya tidak..tidak lagi..sebab dia sudah nekad.
dan yang pasti kerana aku sudah tiada di hatinya..

dan mungkin juga ini atas doa beberapa orang yang mahu lihat aku dan dia berpisah?
aku mengaku..dan aku sedar..
aku pernah melakukan kesilapan di awal perhubungan kami..
tapi kalaulah aku tau waktu itu..
aku tidak akan belajar dan mengenali cinta dia..
tidak akan!!
dan hakikatnyaa..dia yang mencari cinta dalam diri ku..
dia yang curi hati ni!
sehinggakan..tanpa sedar aku telah menganiaya insan lain..
wanita lain..
tanpa sedar!!!
dan ak percaya..
mngkin atas doa2 mereka..ak tidak dapat bahagia itu..
dan kini..aku perlu redha..
walaupun berjuta kali aku mohon maaf pada mereka2..
aku tahu dendam untuk aku masih ada di hati mereka..
ak ikhlas untuk mohon keampunan itu..kerna aku sedar salah aku pada mereka..
tp..di hati mereka..aku tiada kuasa untuk memaksa..
aku tau mereka bahagia dengan apa yang terjadi..
mereka gembira..dan aku faham..
walaupun mereka kata mereka telah maafkan aku dan lupakan semuanya..
yaaa..~ pada mulanya..ak bersyukur..
kerana mereka wanita yg ikhlas..
tapi setelah sindiran demi sindiran..
aku sedar yang dendam untuk aku masih ada di hati mereka..
tapi aku tak perlu kata apa2.kerna aku tau dan faham kerana apa mereka sperti itu..
dan aku perlu redha dengan takdir..
dan biar masa yang menetukan segalanya..



kepada dia..Rezuani..
Semoga awak terus bahagia..kalau awak masih mencari sampai saat ini..saya harap awak jumpa apa yang awak cari..sy mendoakan awk dr jauh..dan sy berharap ada seorang insan bergelar wanita yg akan berada di sisi awk dan akan merubah awak untuk memandang betapa indahnya cinta..awakk..cinta itu terlalu indah untuk awak permainkan..cinta satu keajaiban..dan bukan satu permainan atau keseronokan semata2..mungkin satu hari nanti awak akan faham..sy doakan awak bahagia..walaupun kita tak pernah bersua muka bertentng mata..tapi hati awak sentiasa dekat dihati saya..mungkin juga saat ini sudah tiada makna untuk awak percaya kata cinta dari saya..tapi saya benar2 maksudkan apa yang berada dalam hati saya..

kepada mereka..kak Anis Alia n kak Sue..
Kalaulah kita boleh bersua muka..kalaulah sy berkesempatan..sy sggp melutut memohon ampun..mngkn nampak kata2 saya over..tapi saya amat maksudkan apa yang saya katakan..saya sedar dosa saya pada akak2..saya sedarr..walaupun mngkin dah terlewat..ataupun mngkn hnya setelah sy terima balasan..tapi sy terlalu rasa bersalah..setelah sy rasa sakitnya cinta ni..dan saya sedar..masih ada perasaan dendam di hati akak2..sy bkn nak menuduh..tp sy tau pasti ada rsa gembira di hati akak bila hbngan cinta sy jd cmni..sy faham..tapi sy mohon..kalau satu saat nanti..akak2 dah boleh lupakan perkara nie..saya mohon akan kemaafan itu..sy mohon untuk di maafkan..sy mohon utk jangan seksa sy dgn dosa sy sendiri..maafkan saya..


kepada aku..
ni adalah satu pengajaran hidup..yang mungkin akan mendewasakan aku..
satu pengajaran tentang apa ertinya cinta..dan kini aku sedar sesuatu..
sesuatu yang mungkin akan aku pegang sampai bila2..
cinta itu sakit..terlalu sakit..janganlah bercinta kalau hati belum sedia utuk disakiti..
kini aku telah melangkah ke satu fasa hidup..fasa untuk aku mengenali diri sendiri..mnyayangi diri sendiri..
belajar dari kesilapan itu lumrah seorang manusia kan? 
dan kesilapan ini merupakan kesilapan yang akan aku ingat sampai bila2..sampai bila2..

Masa..ya..masa..
biarlah masa yang menentukan segalanya..saat dimana ak bole lupakan semua nie walaupun aku tau ianya sukar..dan saat mereka semua boleh maafkan aku..saat mereka juga lupakan semua yang telah terjadi..



Friday, 27 September 2013

Hari-hari ku..

Hari nie Sabtu..
ekceli hari nie weekend pertama aku..
oh my!!
tapi weekend pertama aku di sini..
kosong! kosong!
kata Najwa Latiff..hakhak..
hmmm...~
tiada aktiviti..apabila nurul ada orientasi fakulti..
then dila ada grup discussion..
ak keseorngan!
arggghhh~
 streessss..dh la kehidupan aku sunyi..
lonely yg teramat sgt!
sunyi nyaa hidup..
seperti bukan seorg remaja..
eseehhh~
 mngkn x lma lg aku akn melangkah ke alam dewasa..
ok knp keluar tajuk??
ak nk citer jerk hidup ku yg bosan di sini..
ak cma terdampar di ats katil..
owhhh!
 harap2 misi aku tak gagal..
misi untuk kurus..
dan ekceli mcmna ak mau kurus kalau ak cma trdampar di katil??
hahah~
ok..lupakan..tp mngkn aku perlukan penimbang berat badan di sini.
yg akan beri semangat utk kurus katanya!
hakhak..
errkkk..~
 stresss sungguh..
ya..mngkn ini la namanya hidup single..kan?
single nie bosann jg rpany..
ekceli bkn bosan apa..
tp trsa sgt kehilangan..
dan keseorngan..
kan2?
tp aku rsa dh ckup baik kot..
emm..
mngkn ini jalan bahagia utk ak..
ak perlu lupakan semuanya!
abaikan!
owhhh..dan 300 juta kali aku ckp mcmni..
tp smpi skrng ak x ble lupa dia jg..
jiwa kacau la sgt!
kusut ok!! haaaa..lpas nie ak nak buat gerak gempur!
gerak gempur mnyedarkan diri sendiri!
owh!!!
blog ini akan di renovation..
tp ak xkn padam entri yang lepas..
itu kan sebuah kenangan..
memori!
memori yg akn ku simpan smpai bila2..
sekadar sedikit renoation di home page..
disebabkan semuany sda perlu aku buang jauh2..
ak perlu sedar..
sebab dia ble jerk buang aku jauh2 kan..knp aku tidak?
dia ble jerk lupakan aku dengan cepat..
knp aku tidak??
aku mesti kuat!!!
arghhhh~
bosan ckp benda yg sma..nnt aku jg yg mengis..
xpee laaa...
ckp jerk lg..
aku kuatttt!
 hahaa..
apa2 je laaa..aku nk teruskan hidup!
ehhh~
 mcm apa jerkk..
hmmmm~
merepek sungguh kan..~
bosaaaannn..
aku keseorngan di bilik..
hakhak..mereka semua trun bndar..
owh myy!
bosanny hidup~

Wednesday, 25 September 2013

My First Day

Hari nie hari pertama aku masuk kelas..
lecturee..lecture programming..
programming ok..
nasib baik dlm otak aku msih ada stok c++ programming tu..
xla aku hilang arah sgt td wlupun ak dh miss 2 mngu kelas..n yg nie mngu ketiga mereka kelas..
n also dh chpter ketiga..utk programming..so far ok la..ak ble catch up lg..
mngkn ak akn ada msalah dgn DISCRETE MATHS..
well..apabila namany maths..mmg bkn geng aku lah kan..
bila satu perkataan maths..di tambah dgn perkataan lain..
ak pasti eanya akan susah..
sebagai contoh ADDITIONAL MATHS yg aku x pernah lulus dlu tapi SPM ak kredit..
ada keajaiban di situ..
jd ak nebes bila pkir discrete maths nie..haiisshhh~
xpaaa laa..harap2 ok..
thenn..ak msih lg hilang arah apabila ak msih rsa nak sesat jak di sini..
td ak msuk lecture dgn seorg gurl yg ak knal dr FB..
just nk mnta teman..kn first time..n ak x tau tmpt tu ka mna.
bila keluar..ak plak keluar dlu..nmpk xde adab di situ..
apabila ak x sempat pun ckp trma kasih..
bkn xnak..tp ak ingt dia kat blkng aku..skli xde plakk..
then bila ak kluar..ehh~
ak bluurrr...sprtinya ak d tmpt lainn~ argghhh~ ak salah laulan kott..
bila ak pndang ke tepi..ak nmpk dia dan kwn2 nyaa..
owhh..dia lalu pintu lain..ak kuar pintuu lain..
n ak g turun tangga..
errr..berpikir dan tengok sekeliling..aku nak ke mna nie ekk?
haiiissshhh..dh la sorng..
bila jln sorng nie kena la control ayu..
tambah lg aku SINGLE kaannn..
mna la tau ada yg jatuh cinta...! haha..
ak mula berlakon..kluar kan enpon dan berlakon sedang call org..smbil pandang sekeliling..
pndang sekeliling dan tgk laluan pelajar ke mna..
hahaha..ok! got it!
ak truskan perjalanan..
apabila jalan sorng..x best kan?
rsa mcm..diperhatikan..ehhh!!
ada ke yg perhatikan?
hahaha..~
duluuu~ masa ada si dia..ak x ksah sgt..
x pyh nak cntik2..sbb ak dh ada dia..
tp skrng aku sngle..ak mst la tunjukkan keayuan aku..
hahaha..
ayu la sgt!
ogosshhh~
lupaka la buipren itu..ak dh xnak..
dgn kata lain mngkin FOBIA..
owhhh!
tp nanti kalau aku jalan..then trlanggar dgn org.
then brng aku jatuh..then org yg trlggar itu membantu ambilkan..
mngkn ble jjatuh cintaaa...
mcm dalam novel..mcm dalam movie..
siapa tahu kan?
ak jatuh cinta lg sekali?
hahahaha..
ok mngu depan la aku langgar org..
dgn harapan mereka jtuh cintaaa..
hahaah..
angan jak la Eikaaaa..
tolong sedar diri..
hmmmm~
 owhhh!
smlm si dia ada msej..then tnya sy x rindu dia ke?
err..spa yg msej spa?
spa yg rindu spa?
kn?
emm..
aku?
mmg la rindu dia..ingt senang utk lupakan tempoh 2 tahun yg ada si dia di sisi tu..
mngkn dia senang nk lupakan.tp x aku kot..
malas la nk ckp..
sedih kan..
dia senang jak lupakan aku..dan buang semua kenangan tu..
hmmm..
tp ada rasa bahagia bila dia ingat aku..
mngkn dia rindu?
mngkin..tapi x perlu lah aku mngharap lebih2 kan.
nanti aku jg yang kecewa..
walaupun ak sedar..
ak msih simpan sebuah harapan jauh di sudut hati..
hmmm..
REZUANI..

Tuesday, 24 September 2013

Dia..Awak..

Awak...
knp smpai saat nie sy msih x ble lupakan awk..
wlupun dh berusaha sehabis mngkin utk lupakan awk..
sshnyaaa..
ptutla slma nie mereka yg ptus cinta ambk msa bertahun utk recover..
utk move on..
skrng ak paham..mcmni rpany rsa ny..
tapi aku perlu mulakan hidup baru dr sekarang..
ak suda berada di tempat baru..
ak x perlu lg pikirkan dia..
mngkin aku perlu tabah..
tp ak sendiri x pasti bila ak akan lupakan apa yg terjadi..
ak jd takut..
klu mereka kata bkn semua lelaki mcm tu..
msih ada ka lelaki yg x mcm tu?
ak xmau ambil risiko lg..
aku takut utk terluka lg..
indahnya cma sekjap..
bahagiany cma sekejap..
tp bila dia sdah nak tgglka kita..
dia akan pergi juga tanpa memikirkan kita..
ak belajar benda baru di sini..
dan ini pengalaman..
xpa laaa..sampai masanya nanti aku akan lupakan dia..
mungkin..
hmmmm~

aku seorang pelajar..

Alhamdulilah..saat aku menulis blog ini..
aku suda semalam beradu di Kolej Sakura UNIMAS..
kini ak bergelar seorang siswazah di sini..
eseehhh..~
apasal la formal sgt..mcm nak baca wasiat..
well..kiranya ak dah mulakan hidup baru di perantauan..
ak di bumi Sarawak..
Sarawak yg ak c pernah jejak pun sblum niee..
tp ak akn berada di sini slma 4 thn..haaaiiissshhh..
lama tuu...
owwhhh..lupa nak ckp psl course ak..
ak dpt course under Fakulti..
Faculty of Computer Science & Information technology Information System Programme..
panjang jg nama course ak tu..dalam bhasa melayunyaa..
Fakulti Sains Komputer & Teknologi Maklumat kepujian Sistem Maklumat..
bermula kehidupan baru ak disini..n ak pun bertekad nak jadi Eika yang baru,,
mngkin ble..aku akn usahakn..
ak nak lupakan semua kisah lalu..wlupun trsa perit..tp ak akn cuba jg utk lupakan..
kalau dia ble lupakan aku..ble buang aku..
buang dgn mudah..lupakan semua kenangan selama 2 tahun..
lupakan memori kami..lupakan hubungan kami..
dia boleh buat mcmtu...knp aku tidak..
aku mesti tunjukkan aku kuat..cukuplah dia nmpak aku lemah..
daahh..klu ckp psl tu..xkn habis..selagi ada luka di hatiku..
emm..ak belum start kelas lg..msih golek2 d bilik..mmg gilaaa..
tp lama2 mcmni lg la ak gila yahh~
hahaha..
kusut seyhhh~
tp best laa..akhirnya ak jadi pelajar semula...
sekurng2nya ak c perlu d keseorngan melayan perasaan..
n skrng aku ada kwn2 di sisi..

Sunday, 15 September 2013

alhamdulilah..

alhamdulilah..aku dapat tawaran untuk menyambung pelajaran..ak akan menjejakkan kaki dan memulakan langkah mengambil degree..aku akan merantau..kalau dulu..merantau..pasti ak akan gembira dgn dia..tp skrng..ohh..oleh sebab desakan hati dan jiwa..ak msej dia juga..bgtau psl ni..actly ak mau kongsi brta gmbira..tp dia x gmbira pun..dia abaikan jerk..dia x kesah pun..tp hrapan ak tggi menggunung..sbnrnya..dia x peduli..sptutny ak xpyh la bgtau ea..ak silapp..ak msih fikir psl dia..padahal dia x peduli pun..sedih sgt..sbb ak nak dia gmbira dgn ak..ak nak dia bg nasihat..tapiii..hmmm..

Friday, 6 September 2013

tentang perasaan

semua org brtnya..semua org ingin tahu..knp dan knp..knp korng x tnya pda dia..sbb ak x pnya jawapan itu..ak x pnya jwapan itu..ak sndiri rsa ingin brtnya..tiap kli kmu brtnya..air mata ini mahu gugur..dan akn gugur..sedih bila kmu kata hbngn ni syg..knp mcm ni..knp putus..knp tiba2..wahai org..ak pun xtau nk ckp apa..

Wednesday, 4 September 2013

Terima kasih..

Jika dulu ak selalu mendengar tangisan kalian..selalu mndgr cerita kalian..jika dlu ak prnh dikejutkn kalian dr tidur semata2 ingin menemani kalian..ak prnh mendgr cerita kalian hingga ke pagi..hnya kerana kisah cinta kalian..waktu ak hnya mampu menasihati..menyapu airmata kalian..walhal ak belum mngerti dan belum faham..dari kisah kalian,ak prnh trfikir smpainy hati llki2 itu..adakah semua lelaki sma..smpai ak mngenali si dia..dan meyakini..mempercayai cinta..owh..lelaki tidak semua sma..sbb ak msih jmpa seorg llki yg amat mncintai ak..dan ikhlas mnerima ak..walaupun cinta jarak jauh milik kmi..bhagiany cinta..saat itu..ya..saat itu..tp kini..trnyata..smua llki itu sma..dia jg tgglkan ak tanpa alasan..tinggalkn aku scra tiba2..lupakan ak..hapuskn memori brsma ak..semuany tiba2..cepatny hati si dia berubah..mngkn ada salah ku..silapku..mngkin ak pnya kekurngan yg x ble diterima si dia..krna itu dia memilih insan lain..dan ak perlu lepaskn dia..dan ak perlu kuat..
Trma kasih pda semua gadis yg mberi kekuatan itu..trma ksih krna sudi mndgr tngisan ak..trma ksih sudi brcerita utk mnghiburkn ak..
Dan skrng..ak cuba utk tunjukkn pda dia..ak kuat..ak perlu tunjukkn pda dia..
Dan skrng..ak juga tau..cinta itu sakit..dan aku belajar sesuatu..cinta itu sakit sbnrnya..jgn bercinta..kalau belum sedia untuk disakiti..biar masa menentukan..untuk mnyembuhkan luka di hatiku..

Monday, 2 September 2013

redha..

aku perlu lupakan semua..sbb ak dh pasti..dia dh lupakan aku dan semuany..cepat ny hati org berubah..kan? cepatny dia melupakan semuany..xsangka..n mmg x sangka..tp ak perlu trma semuany sbg takdir..dia dh lupakan ak..n now..ak dh tutup pintu hati ak..biar msa yg menentukan sgalany..buat msa skrng..ak blm brsedia utk lupakan dia..dan ak blm bersedia utk disakiti..sbb ak tau skrng..mngenali cinta..maknany brsedia utk sakit..biarlah msa yg menentukn utk ak hapuskan rasa cinta ku pada dia..mohd rezuani mohd razali..awk akn sllu berada di hati sy..trma kasih utk sgalany..sy perlu belajar ikhlas..ikhlaskn awk prgi..demi kebahagiaan awk..

sedar..

manusia selalu lambat sedar tentang kesalahan..selepas terjadi sesuatu..baru lah kesedaran tu timbul kan..hidup seperti roda..kadang kita berada diatas..kadang kita di bawah..sekarang aku sedar..betapa bersalahnya ak pda seseorg..kak anis leeya..sy minta maaf..mngkin dh trlambat..tp sy mnta maaf..sy prnah bahagia ats tangisan akak dulu..skrng sy tau dan faham..btpa sakitny prasaan tu..sy byk blajar dr akak..mcmna akak berusaha nk prthnkn hbngan dlu..hbngan kita..trma kasih..smua ni pngajaran utk sy..satu pngalaman..pngalaman cinta prtama sy yg x kn sy lupakan..org2 yg prnh hadir dlm hidup sy..smpi ke hari ini..sy msih rasa brsalah..skrng sy tau..sy dh rasa..ya..Allah tu Maha Adil..x lama pun bhagia sy..tp sy tau sakitny di hati akn trsmpan lama..dan sbb tu sy tau sakit di hati akak masih trsmpan..wlupun sikit..dulu..akak pernah buat status..klu dia ble buat mcmtu kat akak..xmstahil dia ble buat mcm tu jg kat sy..dan..ya..doa org teraniaya selalu termakbul..sy pernah aniaya akak..maafkan sy..msa tu sy x fkirkn msa akn dtg..x trfikir lngsng..sy hnyut dgn kasih syg dia..cinta yg dia tunjukkn..tp akhirny..sy di tinggalkn tanpa alasan..tanpa alasan kak..dan sy perlu redha..kalau akak ble kuat..knp tidak sy..sy byk blajar dr akak..trma kasih utk pengalaman yg mematangkan sy..maafkn sy kak..sy trlalu rasa bersalah..sy cma manusia biasa..yg lambat sedar tntang kesalahan diri sndiri..bila karma itu tiba..balasan itu datang..baru sy sedar..betapa bersalahny sy pda akak..maafkn sy kak..wlupun mngkn dh trlambat..tp sy mohon..jgn smpan dendam di hati akak utk sy..trma kasih utk kbahagiaan yg akak prnh kongsikn..maafkan sy kak anis..

kuatkan hati..

ak mesti kuat..dia tak hargai cinta aku..ak x rugu sbb kehilangan org yg x cinta aku..tp dia rugi..sbb dh hilang org yg mencintai dia sgt2..forgive but not forget..ak xtau smpai bila ak mcm ni..yg ak pasti..ak kna ambk msa utk diri sendiri..ak msti kuat..siapa pun pilihanny..itu yg trbaik..yes..yg trbaik..ak mst tunjukkn ak kuat..ak x ble trus lemah mcm ni..ak x ble trus mngharap..tiap hari mngharap..menanti..xble..ak kna kuat..
tp ckp mmg snang..hati aku..dh xde sapa nk peduli..tiap malam ak nangis..bercakap dgn encik teddy..ak msih nak tau..dan ak msih xtau..knp by tgglkn syg..knp by..knp by tgglkn syg..dh smngu..tp ak blm kuat..seksa menahan segala rasa..tp ak perlu kuat..perlu..ak mesti kuat..tolong la eika..tolong bngun..ni la msany utk jaga hati sndiri..tp ak msih xmampu..tp ak mst tunjukkn ak kuat..mesti eika..sakitnyaa..