Sunday, 29 September 2013

untuk mereka..~

Lahirnya blog nie dulu adalah kerana diaaa..~
Apabila aku sudah kehilangan dia sekarang..mungkin aku perlu buat sesuatu yang sebenarnya lebih kepada menyedarkan diri ku sendiri..

sebulan dah berlalu..tapi hakikat yang hakiki..aku masih berada dalam bayangan si dia..
gila bayang? mungkin..owhh! maaf..sy tidak mengakuuu!
hahaha~ well..maksud beta..setelah dia tgglkan hamba ini..
ehh..td beta..pastu jadi hamba pulak?
hahah~ nonono..
sejak dia buat keputusan utk putuskan hubungan nie..aku ssh nak terima keadaan nie..terima kenyataan mksd sy..
tapi aku perlu terus kehadapan apabila aku nampak dia gembira..
dan dia tidak menyesali sikit pun keputusan yang dia telah buat..walaupun aku agak berharap perkara itu sblm nie..
aku ingt bila dia kehilangan aku..dia akan tahu menghargai aku..rupanya tidak..
aku memang sudah tiada di hatinya..
benar kata mereka..bila dia tinggalkan kita..bermakna dia sudah benar membuang kita dari hatinya..
dan aku sebagai perempuan mungkin sudah tidak perlu aku mengharap..
aku mengaku diawal perpisahan..aku menghrapkan ini cuma gurauan dari si dia..
aku mengharap dia cuma ingin menguji aku..
mungkin aku terlalu melayan drama melayu di astro..ataupun TV3?
emm..mungkin novel dari Alaf 21..ataupun KakiNovel?
ok merepek sebentar..maafkan beta..eh?
hmmm..
tapi inilah realitinya..
dia benar2 tinggalkan aku..dengan tepat sekali dia telah buang akuuu!!
sebulan dah berlalu..
aku insan biasa yang lemah..yang masih hendak ambil tau tentangnya walaupun aku tau dia xpernah mau tau tentang aku sejak dia putuskan hubungan nie..
tapi aku nampak dia bahagia..
apa salahku? dia tidak bahagia ka dengan aku selama nie?
aku ingt aku dah jadi yang terbaik untuknya..rupanya tidaakk..
tidak sama sekali...sbb dia lebih bahgia tanpa aku..
dan aku perlu terima kenyataan itu..walaupun sakit dan pahit..mngkin juga masam..eh?
sebulan dah berlalu..aku masih menangisi dia..
nampak tak kebodohan aku di sini?
kan?
apabila aku menangisi seorng yg sedang bergembira tanpa aku..
maksud aku..dia gembira aku tiada di sisinya..
entahlahh..
semua nya macam mimpi..
memori selama 2 tahun nie terhapus begitu sja dari hatinya?
pelik nya seorang lelaki..ataupun peliknya dia?
mungkin baginya 2 tahun itu hnya 2 hari?
dia ble lupakan semuanya?
sungguh aku x sangka ini akhirnya kisah cinta kami..
tapi apakan daya ku? perlukah aku merayu? 
mungkin tidak..dan pastinya tidak..tidak lagi..sebab dia sudah nekad.
dan yang pasti kerana aku sudah tiada di hatinya..

dan mungkin juga ini atas doa beberapa orang yang mahu lihat aku dan dia berpisah?
aku mengaku..dan aku sedar..
aku pernah melakukan kesilapan di awal perhubungan kami..
tapi kalaulah aku tau waktu itu..
aku tidak akan belajar dan mengenali cinta dia..
tidak akan!!
dan hakikatnyaa..dia yang mencari cinta dalam diri ku..
dia yang curi hati ni!
sehinggakan..tanpa sedar aku telah menganiaya insan lain..
wanita lain..
tanpa sedar!!!
dan ak percaya..
mngkin atas doa2 mereka..ak tidak dapat bahagia itu..
dan kini..aku perlu redha..
walaupun berjuta kali aku mohon maaf pada mereka2..
aku tahu dendam untuk aku masih ada di hati mereka..
ak ikhlas untuk mohon keampunan itu..kerna aku sedar salah aku pada mereka..
tp..di hati mereka..aku tiada kuasa untuk memaksa..
aku tau mereka bahagia dengan apa yang terjadi..
mereka gembira..dan aku faham..
walaupun mereka kata mereka telah maafkan aku dan lupakan semuanya..
yaaa..~ pada mulanya..ak bersyukur..
kerana mereka wanita yg ikhlas..
tapi setelah sindiran demi sindiran..
aku sedar yang dendam untuk aku masih ada di hati mereka..
tapi aku tak perlu kata apa2.kerna aku tau dan faham kerana apa mereka sperti itu..
dan aku perlu redha dengan takdir..
dan biar masa yang menetukan segalanya..



kepada dia..Rezuani..
Semoga awak terus bahagia..kalau awak masih mencari sampai saat ini..saya harap awak jumpa apa yang awak cari..sy mendoakan awk dr jauh..dan sy berharap ada seorang insan bergelar wanita yg akan berada di sisi awk dan akan merubah awak untuk memandang betapa indahnya cinta..awakk..cinta itu terlalu indah untuk awak permainkan..cinta satu keajaiban..dan bukan satu permainan atau keseronokan semata2..mungkin satu hari nanti awak akan faham..sy doakan awak bahagia..walaupun kita tak pernah bersua muka bertentng mata..tapi hati awak sentiasa dekat dihati saya..mungkin juga saat ini sudah tiada makna untuk awak percaya kata cinta dari saya..tapi saya benar2 maksudkan apa yang berada dalam hati saya..

kepada mereka..kak Anis Alia n kak Sue..
Kalaulah kita boleh bersua muka..kalaulah sy berkesempatan..sy sggp melutut memohon ampun..mngkn nampak kata2 saya over..tapi saya amat maksudkan apa yang saya katakan..saya sedar dosa saya pada akak2..saya sedarr..walaupun mngkin dah terlewat..ataupun mngkn hnya setelah sy terima balasan..tapi sy terlalu rasa bersalah..setelah sy rasa sakitnya cinta ni..dan saya sedar..masih ada perasaan dendam di hati akak2..sy bkn nak menuduh..tp sy tau pasti ada rsa gembira di hati akak bila hbngan cinta sy jd cmni..sy faham..tapi sy mohon..kalau satu saat nanti..akak2 dah boleh lupakan perkara nie..saya mohon akan kemaafan itu..sy mohon untuk di maafkan..sy mohon utk jangan seksa sy dgn dosa sy sendiri..maafkan saya..


kepada aku..
ni adalah satu pengajaran hidup..yang mungkin akan mendewasakan aku..
satu pengajaran tentang apa ertinya cinta..dan kini aku sedar sesuatu..
sesuatu yang mungkin akan aku pegang sampai bila2..
cinta itu sakit..terlalu sakit..janganlah bercinta kalau hati belum sedia utuk disakiti..
kini aku telah melangkah ke satu fasa hidup..fasa untuk aku mengenali diri sendiri..mnyayangi diri sendiri..
belajar dari kesilapan itu lumrah seorang manusia kan? 
dan kesilapan ini merupakan kesilapan yang akan aku ingat sampai bila2..sampai bila2..

Masa..ya..masa..
biarlah masa yang menentukan segalanya..saat dimana ak bole lupakan semua nie walaupun aku tau ianya sukar..dan saat mereka semua boleh maafkan aku..saat mereka juga lupakan semua yang telah terjadi..



No comments:

Post a Comment

psssstttt~
conteng la ckett...~