Saturday, 21 December 2013

Remajaaa!

oyeeaaahhhh..!
nak jerit kuat2..!
tau tak..tau tak..?
ckp la dlu tak tauu..nak tau kan?
ary nie aku beremaja dengan para kakak sekalian..
besttt! besttt! besttt!
ceeehhh..dh mcm kanak2 riang pulak daaa..
well..
ak mmg kanak2 riang pun..
kak Alya pnggil aku pun Si Kecik..
Kecik la sgt kak! hahahahah..
ekceli..sbb prngai aku kot..
ak mmg suka ada abg n kakak..
sbb ak teda abg n kakak!
kesian sungguh..
ehhhh..! out dh nie..
baik pada yg ak nk citer td..
korang nk tau tak?
ak nampak pantai tadi! ak nampak laut! nampak ombak!
korang faham tak perasaan aku yg sejak ak di sini..
err..almost 3 month...
ak x nampak pantai langsung! 
yg ada cuma sungai dan tasik semata2..
smpaikan ak prnah trtanya2..tiada ka pantai yg berdekatan?
tp knp banyak restoran seafood?
mereka dpt sotong dr mana? ketam? udang?
haaaa..camtu la ak pikir..
pelik..dan pelik..
tp abg smurf kata..ada..pantai nk sejam lebih dr sini..
katanya tak jauh..
Makkkk! wahai abg Smurf! jauh kottt perjalanan sejam lebih tu..
thenn..
ak buat kesimpulan..owhh! dia dak semanjung la..perjalanan jauh pun mereka kata tak jauh..
sbb dah biasa..
yg aku si Gadis Labuan nie..nk pengsan dh dengar!
al maklumlahh..
perjalanan sejam tu cukup dah untuk kalian round satu Pulau Labuan ku yg tercinta tu.
wahahahah..
apa tak nya ak trkejut prjalanan sejam lebih katany x jauh..
tp td kitorang jalan tu..rsany..xla smpai sejam pun..
argghhh! apa2 je laa! yg pntng ak puas hati dpt tgk pantai!
walaupun sbnrnya x lama lagi pun aku nak balik..

pastu kitorang g Kampung Budaya Sarawak..
besttt2..jalan dari hujung ke hujung..
naik turun tangga rumah..
hahahahaha..
hang out kali nie agak best arr..
bersama para kakak2..yg semua agak gila2..

lepas dari sini..
kami ke Swee Kang..
emmm..
tmpat nie femes kot..
tmpat makan..
mcm jenis ABC2..dan yg sewaktu dengannya..
kat sini..aku belanja mereka semua..
errr..tu mmg perangai ak sejak dulu..
ak x ble buang laaa..
even di sini..ak belajar sedikit utk berkira..
pdahal ak mmg bkn jenis org yg berkira kalau pasal duit..
bkn mksd aku,ak nie byk duit sgt..
tp mmg bkn jenis ak mcm tu..
sedangkan masa festaim ak di sini ak dah pelik..
isi minyak kereta RM5 pun nk collect duit RM1 seorng..
apa kebendany?
RM5 je punnn..
bila makan kat pavi dgn mereka2 pun..
ak sllu belanja sesuatu..mkn di luar pun begitu..
haaaa..camtu la feeling aku..
tapi bila dh lama2..aku cuba pahamm..
ok...nie student life..
k perlu cntrol diri aku..aku x perlu bertahan dgn perangai mcm tu..
sbb semua org berkira di sini..
tp kadang2 ak ra agak melampau la jg..
RM2,3 tu pun nak berkiraa..
isyyy2..
tp ntah laaa..
ak sllu pegang..bila kita buat baik dgn org..
kita akan dpt jg sesuatu lebih baik dr apa yg kita dh buat..
haaa..
tu prinsip ak..
sma jg klu kita buat jahat..
klu kita buat jahat dgn org..pcyala kita akan kena lg jahat dr itu..
camtu la lebih kurangg..hahahahah..

lepas berSweeKang..
kami Movie time!
owhhhh!
dis is my second time bermovie seumur hidup!
festaim bermovie ak dgn abg smurf la!
tgk citer THOR..
nie tgk citer 47Ronin..
best la jg...
byk gelak..mngkn sbb tgk dgn para kakak2..
masa dgn abg smurf..diam2 jerk..
over plak cntrol ayu..
kononnnn! semata2! propa! hahahah..
gilaaaaa..
ok lupakan sja kisah itu!

after bermovie kami g dinner..kat Kg barok..
yg restoran kampung2 tu..
yg duduk dekat lantai tu..
best! sgt best! ak pasal makan..apa la yg x best..semua best..
sbb tu gemokk!
thenn..kitorang singgah Giant kejap..
beli makanan..
n beli makanan nk buat seprais bezday party..
n misi seprais tu berjaya ok!
besttt laaaa..
terharu diri ini melihat..
err...
kalau ak bezday ada ka mau buat begini?
mau jugaaaaaaaaaaaaa......
hahhahahaha..Gedik!

thennn! ak penat..tp masih nak jg update citer nie..
esok beta sambung..
ehhh!
psssttt..pssstttt..
ada citer pasal abg smurf!
esk kita citer k...
daaaaaaaaaaaaaa..!
chowwww..
selamat pagi dunia!
pagi buta!
ehhh..sbnrnyaa..tgh malam..
sy nak tidur..even masih awal..sbb biasany tidur jam 3,4 pagi..
tp agak mngantuk..mngkin sebab penat yg teramat berjalan seharian..
ok.
si gadis yg gojes di sini mohon diri nk tidur..


No comments:

Post a Comment

psssstttt~
conteng la ckett...~