Thursday 14 November 2013

Permulaan..~

Bermulalah segalanya...
ak akan move on..
move on yg sebenarnya..
ak sudah hapuskan segala perkara yg berkaitan dgn dia dari fon aku..
yes! ak berjaya..
n semua nie ak ambil masa hampir 3 bulan..
perkara terakhir yang aku buat..
tukar nama FB..
no more REZIEKA..
asal REZIEKA tu dtg dr REZZ+EIKA..
no more!!
ak sudah tukar kepada nama FB ku yg asal..
EIKA LUVIEKA..
yg sebenarnya membawa maksud..
EIKA LOVE EIKA..
sayang diri sendir?
ya!
itu yang terbaik..
dengan kehadiran para gadis kesayangan di sisi..aku semakin kuat..
ak sendiri tak sangka akhirnya ak sampai hati utk buang semua tu..
sesuatu yang terlalu berharga untuk ak selama nie..
yang terlalu bernilai..
tapi sekarang..semua tu sudah jadi satu kisah silam..
Aku tak menyesal mengenali apa itu cinta..
tapi aku menyesali kebodohan aku bercinta..
yes!
dia cinta pertama aku..
sebab tu mungkin aku terlalu cinta..
aku lupa akan takdir dan ketentuanNya..
kita hanya mampu merancang kan?
tapi bukan kita yang tentukan..
aku terlalu berharap..
dan terlalu bermimpi..
dan terlau cinta..
tapi tu semua silap aku..
sepatutnya ak simpan sedikit keraguan..
supaya aku tidak terlalu kecewa mcm sekarang..
tapi aku percaya sesuatu..
org kata..
cinta pertama selalunya satu pengalaman..
mngkin aku perlu anggap mcm tu..
cinta pertama aku satu pengalaman dan satu penyesalan!
aku perlu terus memandang ke depan..
tapi aku perlu rehatkan hati ku yang luka dulu..
aku harus berhenti fikirkan soal cinta..
ak takut untuk di kecewakan lagi..
n aku xmau di kecewakan lagi..
ak serik..
fobia..
trauma..

Kalau masa boleh diputarkan kembali..
Aku tak kan belajar mengenali apa tu cinta..
Lebih tepat..
Aku Tak Kan Bercinta..

No comments:

Post a Comment

psssstttt~
conteng la ckett...~