Thursday 7 February 2013

Al-fatihah buat Baby Ahmad Adam Syukri..

hari nie..ak menulis Entri mnegenai Baby Adam..
Putera hati kesayangan semua..~
Baby yg kuat dan tabah..

ADAM lahir secara Vacuum pada 4/3/2012 dan sewaktu kelahirannya,Adam keluar dalam keadaan flat dan kekurangan Oksigen.Scan MRI pada 9/3/2012 menunjukkan otak Adam mengalami kerosakan yang aat teruk.Adam tidaak pandai menelan air liur dan bergantung pada mesin Oksigen untuk terus hidup.

Adam juga perlu bergantung pada mesin Suction kerana tidak pandai menelan air liur untuk sedut air liur dalam rongga hidung dan mulutnya.Mata kanan Adam mengalami injured, begitu juga dengan telinga sebelah kanan yang tidak dapat mendengar kerana kerosakan pada bahagian dalam telinganya.

Doktor Pakar Otak mengesahkan Adam akan terlantar seumur hidup dan peluang untuk berjalan dan hidup seperti kanak-kanak normal amat tipis. Doktor Pakar mengklasifikasikan kerosakan otak Adam sebagai Kematian Saraf Otak.

Baby Adam didampingi oleh seorang Ibu Muda yg Kuat..
yg tabah..yg sabar..
Itulah keistimewaan wanita bergelar Ibu..
mempunyai hati yg kuat utk menerima dugaanNYA..
“Jika saya pergi dulu, saya harap suami saya akan terus jaga Adam sepertimana saya menjaga Adam sekarang.”
“Jika ini yang dianugerahkan Tuhan kepada saya, saya terima Adam. Saya doa semoga Adam akan sihat, kan Adam?” sambil bercakap sambil melihat Adam. Dicium Adam.
“Saya ingin nak lihat Adam sihat dan membesar dan memanggil saya, ‘Mama’”.
“Adam tidak pernah membebankan saya, kan Adam?” kembali melihat wajah Adam.
“Adam anak yang baikk...”
Sebak..Hari nie..Adam telah kembali kerahmatullah..
jangan risau syg..penderitaan mu d cni berakhir..kebahagiaan untuk mu disana..
Ibu Bapa Adam..jgn risau..Anak mu menunggu di sana..
sedih..sy sllu mngikuti prkmbangan baby adam melalui Fb..
terkejut bila dpt tahu..baby Adam sudah tiada..
Putera Hati kesayangan semua..
Al-fatihah.>~




antara gambar terakhir Baby Adam..

Senyuman mu sayang~

No comments:

Post a Comment

psssstttt~
conteng la ckett...~